Lázár János, a Szeged–Szabadka–Baja vonal kialakításának koordinációjáért felelős kormánybiztos elmondta, hogy van kormányzati szándék az úgynevezett „Déli Vasút” rehabilitációjára. 2020-ban sor kerül az első, Szeged és Szabadka közötti, 39 kilométeres vasúti szakaszt felölelő munkaterület átadására. Ezzel párhuzamosan elkészül a kiviteli terv a Szabadka–Baja szakaszra is. A revitalizáció térben és időben több szakaszban jöhet létre: 1. Debrecen–Nagyvárad összekötés tram-trainnel. 2. Békéscsaba–Szeged–Temesvár–Szabadka együttműködés. 3. Szeged–Pécs összekötés a közbenső Szabadka–Csikéria–Bácsalmás–Baja útvonalon. Mindez 580 kilométer hosszan 800 milliárd forintba kerül és tíz évbe telik, mire elkészülhet. (http://iho.hu/)