A Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén akciót hirdetett, és a magyar dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti – írja közleményében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A szervezet álláspontja szerint a kiskereskedelmi lánc ezzel bedöntheti a magyar dinnyetermelést és lehetetlenné teszi a minőségi dinnye előállítását. (https://www.agrarszektor.hu)
A NAK álláspontja szerint 99 Ft/kg áron nem lehet jó minőségű dinnyét előállítani, mert a szezonnak ebben a szakaszában – a többéves piaci tapasztalatok alapján – reálisan, a bekerülési költségeket is figyelembe véve, 150 és 200 Ft/kg közötti fogyasztói áron lenne árusítható a gyümölcs. A NAK szoros kapcsolatban van a kormánnyal. Miért elégednek meg nyilatkozatok kiadásával? Miért nem sürgetik a kormányt, hogy védje meg a magyar termelőket? Ez a következménye annak, hogy a kiskereskedelem külföldi kézben van?